Career Group - Nederland | Welke tegenpool haalt u binnen als Management Professional?
831
post-template-default,single,single-post,postid-831,single-format-gallery,qode-social-login-1.0.2,qode-restaurant-1.0,tribe-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.6,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive

Welke tegenpool haalt u binnen als Management Professional?

Onze klanten halen niet voor niets Management Professionals binnen. Degenen die producten, services en bedrijven maken, degenen die teams groot en klein beheren en degenen die agile denkers moeten zijn om met complexe uitdagingen te maken. We onderscheiden 4 type Management Professionals: Revolutionair, Evolutionair, Traditioneel en Reactionair. Denk dan aan uzelf, aan uw team en aan uw organisatie.  Wie past waar? En hoe kunt u gezamenlijk de benodigde verandering en innovatie bereiken?

Ik heb een zwak voor revolutionairen, want toewijding aan innovatie is opwindend en je voelt je alsof je op het scherpst van de snede staat en een groter doel dient. Ik heb ook geleerd hoe snel schalen kunnen veranderen en toporganisaties en hun leiders kunnen worden opgebrand en zich terugtrekken in de veiligheid van incrementele veranderingen. Omgekeerd kunnen evolutionairen, revolutionairen worden; en degene die beren op de weg zien kunnen de beste pleitbezorgers voor disruptie worden als ze eenmaal de waarde van een revolutionair zien.

Het dienen van mensen, het oplossen van problemen voor anderen, iemands leven beter maken, vreugdevoller of gemakkelijker – en dat is waar innovatie over gaat – is geen talent dat maar weinigen kunnen bereiken. Het is ook geen statische vaardigheid die, eenmaal verworven, bij jou blijft. Het is continue werken en continue de juiste mensen om je heen verzamelen die je zwaktes compenseren en je sterktes krachtiger maken. De 4 type Management Professionals:

 

De revolutionair

Je revolutioneert de manier waarop iets wordt gedaan. Je bent een ontwerpdenker. Sommigen noemen je een reinventor, disruptor, provocateur of een innovator. Met andere woorden, je denkt als een ontwerper. Positief, ruimdenkend en nieuwsgierig, je bent energiek van nieuwe ideeën. Je ziet verandering als een kans, niet als een uitdaging. U gebruikt ontwerptools en een iteratief proces om problemen op te lossen. Dicht bij je klant komen is fundamenteel voor je denken. Alleen dan kun je ervoor zorgen dat je de juiste vragen stelt. Daartoe gebruik je co-design met klanten. Journey mapping helpt u om uw verborgen behoeften van klanten te ontdekken, en met snelle prototypes kunt u met oplossingen experimenteren. U bent niet bang voor beperkingen en weet hoe u ze in uw voordeel moet gebruiken.

 

De evolutionair

Je bent een wisselagent van de voorzichtige soort. Je bent comfortabel met stapsgewijze verandering. Je zou een herstellende revolutionair kunnen zijn die geraakt werd door de marktkrachten en wat van je moed verloor en de eerste durfde te zijn. Of je hebt de ambitie om een ​​revolutionair te worden en verzamelt ervaring. Zoals David Peterson, directeur van leiderschapsontwikkeling en executive coaching bij Google, zou zeggen, moet je suboptimaliseren en minder perfect zijn om meer te experimenteren en je aan te passen aan constante verandering met meer flexibiliteit. Een gezonde dosis voorzichtigheid is niet slecht voor innovatie. “In tegenstelling tot wat veel mensen denken, zijn succesvolle innovators georganiseerder, voorzichtiger en risicomijdend dan de algemene bevolking”.

 

De traditionalist

Je enige dominante eigenschap is dat je denkt dat je oplossing in orde is zoals het is. Wanneer u wordt gevraagd of uw gebruikers tevreden zijn, zegt u “ja” maar diep van binnen weet u dat u verder en verder van uw klant bent gegroeid. Het goede nieuws is dat er veel manieren zijn om empathie op te bouwen en dichter bij hen te komen. Als je eenmaal weggaat van een productgerichte mentaliteit naar een ervaringsgerichte, zal het verbeteren van de levens van mensen je de moed geven om je eigen unieke visie te ontwikkelen. Het hebben van de visie, strategie en hulpmiddelen om de juiste kansen te herkennen en vast te leggen, zal je naar de Evolutionaire groep brengen.

 

De reactionair

Je verzet je tegen verandering en hebt een sterke neiging om nieuwe ideeën te blokkeren. Het is de angst voor onbekend waardoor je gemakkelijker kunt verzinnen waarom iets niet werkt. Jij bent de scepticus. Toch weet u dat behendigheid en experimenten de sleutel zijn tot hoe organisaties evolueren. Je zult een geweldige bekeerling worden van het denken als een ontwerper als je de waarde ervan kunt zien, waardoor je flexibeler, klantgerichter en comfortabeler kunt experimenteren.

 

Als u weet wat u zelf bent, dan weet u ook welke tegenpool u binnen moet halen. Zoek iemand die u een beetje pijn kan doen. Een beetje pijn is soms best wel fijn.

No Comments

Post a Comment